"מה זה שלב בלוק ראשון"??

למה אתם צריכים את זה, אתם שואלים?

חשוב לי, כמתכננת הפרוייקט, להיות מעורבת בכל שלבי הביצוע ברמת זמינות גבוהה ביותר. אחת מנקודות הבקרה הראשונות והחשובות ביותר היא פגישת ליווי – " בלוק ראשון". היות ולפעמים קיימות שגיאות בתהליך הבניה. כמו כן, זאת הפעם הראשונה, שבעלי הנכס (הלקוחות), פוגשים את קירות ביתם במציאות, פתאום דעתם משנה כי… דברים שרואים בשטח, לא תמיד רואים או מבינים בתוכניות ובהדמיות. 

השלב הזה מתלווה לתהליך ליווי של פרוייקט. 

אני מבקשת מהקבלן, להודיע לי מראש, מתי יגיע לשלב, שרק יניח על הרצפה את הבלוק הראשון של כל הקירות, ושלא יתחיל עדיין בבניית הקירות לגובה לפני האישור שלי. עכשיו מאוד קל לכם (הלקוחות) לראות בדיוק מה אתם מקבלים, כי עכשיו התוכנית ממש משורטטת על רצפת הבית, ולא רק בתוכנית. אין צורך לדמיין את המציאות מול תוכניות בקנה מידה 1:50. לראשונה פוגשים את התוכנית בקנה מידה 1:1. מציאות שאין הדמיה טובה ממנה. 

אם מסתבר עכשיו שיש שגיאות בבניה, או שבמחשבה מחדש רוצים לשנות משהו בתוכנית, כל מה שצריך זה… להזיז את הבלוקים. ממש " כמו משחק לגו". המשמעות היא שתהליך ועיצוב הפנים של הנכס לא מסתיים בשלב התוכניות. הוא חי ונושם גם תוך כדי הבניה. שינויים, אם עושים זאת בזמן,  יחסוך בעלויות או בויכוחים עם הקבלן. אם דורשים מקבלן לפרק קיר ולבנות אותו מחדש, יש לכך וודאי עלות.   

לכל אילה המוותרים על שלב הליווי, עם המעצבת (בכדי לחסוך בעלויות) חשוב מאוד, שתבדקו  את השלב הזה בבניה.

מעוצב מיכאלי- תכנון ועיצוב פנים, בדיוק במידה שלך

יפעת מיכאלי לוי 052-4670006



דילוג לתוכן